w domach z betonu problem

w domach z betonu problem ?

Rate this post

PRO8L3M podzielił się na Facebooku, że „w domach z betonu problem” to bardzo osobista historia. Początkowo wahał się, czy umieścić ją na albumie. Ceni autentyczną twórczość, więc zdecydował się podzielić tym z fanami.

Muzyk przyznał, że wykonywanie tego utworu na koncertach może być dla niego wzruszające. PRO8L3M docenia emocjonalny przekaz w muzyce.

Kluczowe wnioski

  • Utwór „w domach z betonu problem” to osobista historia PRO8L3M’a
  • Muzyk początkowo wahał się z umieszczeniem tej kompozycji na albumie
  • Ostatecznie zdecydował się podzielić emocjonalnym przekazem z fanami
  • Wykonywanie tego utworu na koncertach może być dla niego wzruszające
  • Autentyczna i emocjonalna twórczość jest bardzo ceniona przez PRO8L3M’a

Historia powstania utworu „W domach z betonu”

„W domach z betonu” to hit PRO8L3M’a z albumu „Art Brut 2”. Singiel bił rekordy sprzedaży w preorderze. Artysta stworzył ten utwór spontanicznie, bez długiego namysłu.

PRO8L3M o procesie twórczym

Po nagraniu demo, PRO8L3M odkrył moc tego kawałka. Wyobraził sobie wzruszające wykonanie na scenie. Wahał się, czy upublicznić osobisty przekaz.

Ostatecznie, po rozmowie z producentem Piotrkiem, zdecydował się to zrobić. Inspiracją był utwór Martyny i Andrzeja Jakubowiczów „W domach z betonu nie ma wolnej miłości”.

Numer zawiera elementy muzyki lat 80. i analogowy automat perkusyjny. Osobiste tło utworu wywołało silne emocje u twórców i odbiorców.

„Dopiero po nagraniu wersji demo i przeczytaniu tekstu, PRO8L3M zdał sobie sprawę z mocy tego kawałka i wyobraził sobie wykonywanie go na scenie, co mogłoby być dla niego wzruszające.”

Inspiracja muzyką z lat 80.

Duet PRO8L3M zaczerpnął inspirację z utworu „W domach z betonu nie ma wolnej miłości”. Ten hit z 1983 roku, autorstwa Martyny i Andrzeja Jakubowiczów, stał się podstawą nowego refrenu. Wykorzystano go jako sampl w najnowszej kompozycji.

Dowiedź się również:  Ile worków gotowego betonu potrzebujesz na 1m3?

W całym utworze słychać wyraźne nawiązania do brzmień syntezatorów z lat 80. Ten charakterystyczny klimat muzyczny idealnie pasuje do tekstu o dorastaniu w „betonowych budynkach”.

Producent duetu, Steez, podkreśla wyjątkowość bitu w utworze. To w 100% analogowy automat perkusyjny, stworzony spontanicznie podczas sesji studyjnej. Wraz z samplem i syntezatorami nadaje kompozycji niepowtarzalny, retro-futurystyczny charakter.

Kluczowe elementy inspiracji muzyką z lat 80.Przykłady zastosowania
Sample z polskich piosenekWykorzystanie refrenu z utworu „W domach z betonu nie ma wolnej miłości” Martyny i Andrzeja Jakubowiczów
Brzmienia syntezatoroweCharakterystyczne dźwięki rodem z instrumentów klawiszowych z lat 80.
Analogowy automat perkusyjnySpontanicznie stworzony bit, nadający kompozycji retro-futurystycznego klimatu

syntezatory

Syntezatory, samplingowanie i analogowe bity to kluczowe elementy estetyki muzycznej lat 80. PRO8L3M łączy je w oryginalny sposób. Tworzy tym samym nieszablonowe brzmienie, które stało się znakiem rozpoznawczym PRO8L3M.

w domach z betonu problem – dzieciństwo bohatera utworu

„W domach z betonu problem” ukazuje dzieciństwo w blokowisku. Tekst zawiera konkretne wspomnienia z codziennego życia. Opisuje kanapki, zabawy z przyjaciółmi i oglądanie telewizji.

Utwór tworzy autentyczną atmosferę. Słuchacz może odnaleźć się w tych emocjonalnych opisach. Dziecięce wspomnienia są przedstawione w bezpośredni sposób.

Tekst nawiązuje do problemów społecznych w blokowisku. Wspomina o narkotykach i nielegalnym handlu. Porusza też temat spraw prawnych związanych z pieniędzmi.

Piosenka to autentyczny zapis wspomnień z dzieciństwa. Pokazuje doświadczenia i trudności bohatera. Intymna perspektywa pomaga słuchaczom lepiej zrozumieć jego historię.

Osobisty i emocjonalny przekaz

Utwór „w domach z betonu problem” PRO8L3M’a to osobiste dzieło o dzieciństwie artysty. Muzyk wahał się przed upublicznieniem intymnej historii. Ostatecznie zdecydował się, ceniąc autentyczny i emocjonalny przekaz w muzyce.

Celem było stworzenie intymnej atmosfery dla słuchacza. Utwór pozwala zanurzyć się w prezentowanych wspomnieniach. Towarzyszy mu poczucie nostalgii i melancholii.

PRO8L3M łączy osobiste doświadczenia z uniwersalnymi uczuciami. Tworzy autentyczny przekaz, który rezonuje z wieloma słuchaczami. Pozwala to nawiązać głębszą emocjonalną więź z tematami.

„Chciałem, aby słuchacze poczuli, że to moje prawdziwe historie, a nie wyimaginowane opowieści. To miało być coś głęboko osobistego, z czym każdy mógłby się do pewnego stopnia utożsamić.”

Utwór „w domach z betonu problem” to wciągające i poruszające doświadczenie. PRO8L3M pokazuje, że autentyczność w muzyce jest kluczowa. Dzięki niej tworzy głęboką, trwałą więź ze słuchaczami.

Dowiedź się również:  jak zrobić ogrodzenie z betonu architektonicznego ?

osobisty przekaz

Flow i interpretacja dziecięca

PRO8L3M użył prostego rymu na 3,5 w procesie twórczym. Początkowo próbował naśladować głos dziecka, ale brzmiało to zbyt komicznie. Zamiast tego zastosował delikatną arytmię, sugerującą dziecko mówiące ustami dorosłego.

Ten zabieg wzmocnił emocjonalny przekaz i autentyzm wspomnień. Unikatowa interpretacja tekstu rezonuje z doświadczeniami słuchacza. Nawet drobne zmiany w warstwie wokalnej wpływają na flow i emocje.

PRO8L3M wyważył te elementy z wyczuciem. Stworzył intymny, a zarazem uniwersalny przekaz. Efekt jest kluczowy dla zrozumienia i autentyczności wspomnień.

SingielGatunekOpis
„Bad at All” – Coco O.Smooth soulPiosenka zyskała uznanie jako czerpiąca inspirację ze smooth soulowego nurtu lat 80.
„Dancing Elephants” – Rochelle JordanR&BOkreślany jako najbardziej wyrazisty singiel debiutanckiej płyty wokalistki.
„Brown Shoulders” – McKinley Dixon ft. Ms. Jaylin BrownHip-hop/R&BCechuje surowizna i uliczne brzmienie.

Twórcza interpretacja i umiejętne operowanie flow to kluczowe elementy utworu PRO8L3M-u. Pozwoliły one na stworzenie emocjonalnego dzieła z perspektywy dziecka. Dzięki temu przekaz stał się autentyczny i głęboko poruszający.

Proces powstawania utworu

Steez, producent duetu PRO8L3M, opowiada o spontanicznym tworzeniu bitu. Powstał on podczas sesji studyjnej, z użyciem analogowego automatu perkusyjnego. Ten wyjątkowy bit to jeden z ostatnich elementów albumu „Art Brut 2”.

W warstwie muzycznej dominują dźwięki syntezatorów z lat 80. To nawiązanie do inspiracji Martyny i Andrzeja Jakubowiczów. Ich styl mocno czerpie z muzyki tamtego okresu.

Bit stworzony w studio

Bit do „w domach z betonu problem” powstał spontanicznie, ale jest kluczowy dla całości. Jego analogowe brzmienie nadaje utworowi wyjątkowy klimat. Jednocześnie podkreśla muzyczne inspiracje wykonawców.

ParametrWartość
Typ bębnaAnalogowy automat perkusyjny
Pochodzenie brzmieniaSesja studiowa
InspiracjaMuzyka lat 80.
Część albumuArt Brut 2

„Bit do utworu „w domach z betonu problem” powstał całkowicie spontanicznie w naszym studiu. Chcieliśmy nadać mu autentycznego, analogowego brzmienia, które jednocześnie nawiązywałoby do naszych muzycznych inspiracji z lat 80.”

– Steez, producent duetu PRO8L3M

Dowiedź się również:  czy dodawać plastyfikator do betonu ?

Wniosek

Utwór „w domach z betonu problem” PRO8L3M’a to osobista i emocjonalna kompozycja. Opiera się na autentycznych wspomnieniach muzyka z dzieciństwa. Artysta wahał się, czy upublicznić tak intymną historię.

Ostatecznie zdecydował się podzielić swoimi przeżyciami z słuchaczami. Ceni bowiem autentyczny i poruszający przekaz w muzyce. Warstwa liryczna i muzyczna tworzą intymną atmosferę.

Słuchacz może zanurzyć się w prezentowanych emocjach i wspomnieniach. Utwór stanowi podsumowanie osobistych doświadczeń PRO8L3M’a. Przekaz jest niezwykle autentyczny i poruszający.

Kompozycja staje się uniwersalnym przekazem o emocjach kształtujących nasze życie. Artysta włożył wiele pracy w przekazanie autentycznych wspomnień. Efektem jest utwór, który potrafi głęboko poruszyć i zainspirować.

FAQ

Czy utwór „w domach z betonu problem” jest osobistą i trudną historią dla PRO8L3M’a?

Utwór „w domach z betonu problem” to bardzo osobista historia dla PRO8L3M’a. Początkowo wahał się, czy ją umieścić na albumie. Ostatecznie zdecydował się podzielić tym emocjonalnym przekazem z fanami.

Jak powstał utwór „w domach z betonu problem”?

PRO8L3M stworzył utwór dość spontanicznie, bez długiego planowania. Po nagraniu demo i przeczytaniu tekstu, zrozumiał jego moc. Wyobraził sobie, jak wzruszające byłoby wykonywanie go na scenie.

Jaka była inspiracja do stworzenia kompozycji?

Steez, producent duetu, zainspirował się utworem „W domach z betonu nie ma wolnej miłości”. Wykorzystał go jako sampel do refrenu. W utworze słychać też wiele brzmień z syntezatorów lat 80.

O czym opowiada tekst utworu „w domach z betonu problem”?

Tekst zawiera osobiste wspomnienia z dzieciństwa w blokowisku. Opisuje codzienne czynności, jak robienie kanapek czy oglądanie telewizji. Utwór tworzy intymną atmosferę poprzez szczegółowe, niemal reportażowe detale.

Dlaczego PRO8L3M zdecydował się na upublicznienie tak osobistej historii?

PRO8L3M wahał się, ale ostatecznie zdecydował się podzielić tą historią. Ceni autentyczny i emocjonalny przekaz w muzyce. Chciał stworzyć intymną atmosferę, w której słuchacze mogą zanurzyć się we wspomnieniach.

Jak PRO8L3M zastosował flow i interpretację dziecięcą w utworze?

PRO8L3M zastosował prosty rym na 3,5, nie komplikując flow. Początkowo próbował naśladować intonację dziecka, ale zrezygnował z tego pomysłu. Zamiast tego użył delikatnej arytmii, sugerującej dziecięcy przekaz dorosłymi ustami.

Jak powstał bit do utworu „w domach z betonu problem”?

Steez stworzył bit spontanicznie podczas sesji studyjnej. Wykorzystał analogowy automat perkusyjny i syntezatory z lat 80. To jeden z ostatnich bitów wyprodukowanych na album „Art Brut 2”.