PRO8L3M podzielił się na Facebooku, że „w domach z betonu problem” to bardzo osobista historia. Początkowo wahał się, czy umieścić ją na albumie. Ceni autentyczną twórczość, więc zdecydował się podzielić tym z fanami.
Muzyk przyznał, że wykonywanie tego utworu na koncertach może być dla niego wzruszające. PRO8L3M docenia emocjonalny przekaz w muzyce.
Kluczowe wnioski
- Utwór „w domach z betonu problem” to osobista historia PRO8L3M’a
- Muzyk początkowo wahał się z umieszczeniem tej kompozycji na albumie
- Ostatecznie zdecydował się podzielić emocjonalnym przekazem z fanami
- Wykonywanie tego utworu na koncertach może być dla niego wzruszające
- Autentyczna i emocjonalna twórczość jest bardzo ceniona przez PRO8L3M’a
Historia powstania utworu „W domach z betonu”
„W domach z betonu” to hit PRO8L3M’a z albumu „Art Brut 2”. Singiel bił rekordy sprzedaży w preorderze. Artysta stworzył ten utwór spontanicznie, bez długiego namysłu.
PRO8L3M o procesie twórczym
Po nagraniu demo, PRO8L3M odkrył moc tego kawałka. Wyobraził sobie wzruszające wykonanie na scenie. Wahał się, czy upublicznić osobisty przekaz.
Ostatecznie, po rozmowie z producentem Piotrkiem, zdecydował się to zrobić. Inspiracją był utwór Martyny i Andrzeja Jakubowiczów „W domach z betonu nie ma wolnej miłości”.
Numer zawiera elementy muzyki lat 80. i analogowy automat perkusyjny. Osobiste tło utworu wywołało silne emocje u twórców i odbiorców.
„Dopiero po nagraniu wersji demo i przeczytaniu tekstu, PRO8L3M zdał sobie sprawę z mocy tego kawałka i wyobraził sobie wykonywanie go na scenie, co mogłoby być dla niego wzruszające.”
Inspiracja muzyką z lat 80.
Duet PRO8L3M zaczerpnął inspirację z utworu „W domach z betonu nie ma wolnej miłości”. Ten hit z 1983 roku, autorstwa Martyny i Andrzeja Jakubowiczów, stał się podstawą nowego refrenu. Wykorzystano go jako sampl w najnowszej kompozycji.
W całym utworze słychać wyraźne nawiązania do brzmień syntezatorów z lat 80. Ten charakterystyczny klimat muzyczny idealnie pasuje do tekstu o dorastaniu w „betonowych budynkach”.
Producent duetu, Steez, podkreśla wyjątkowość bitu w utworze. To w 100% analogowy automat perkusyjny, stworzony spontanicznie podczas sesji studyjnej. Wraz z samplem i syntezatorami nadaje kompozycji niepowtarzalny, retro-futurystyczny charakter.
Kluczowe elementy inspiracji muzyką z lat 80. | Przykłady zastosowania |
---|---|
Sample z polskich piosenek | Wykorzystanie refrenu z utworu „W domach z betonu nie ma wolnej miłości” Martyny i Andrzeja Jakubowiczów |
Brzmienia syntezatorowe | Charakterystyczne dźwięki rodem z instrumentów klawiszowych z lat 80. |
Analogowy automat perkusyjny | Spontanicznie stworzony bit, nadający kompozycji retro-futurystycznego klimatu |
Syntezatory, samplingowanie i analogowe bity to kluczowe elementy estetyki muzycznej lat 80. PRO8L3M łączy je w oryginalny sposób. Tworzy tym samym nieszablonowe brzmienie, które stało się znakiem rozpoznawczym PRO8L3M.
w domach z betonu problem – dzieciństwo bohatera utworu
„W domach z betonu problem” ukazuje dzieciństwo w blokowisku. Tekst zawiera konkretne wspomnienia z codziennego życia. Opisuje kanapki, zabawy z przyjaciółmi i oglądanie telewizji.
Utwór tworzy autentyczną atmosferę. Słuchacz może odnaleźć się w tych emocjonalnych opisach. Dziecięce wspomnienia są przedstawione w bezpośredni sposób.
Tekst nawiązuje do problemów społecznych w blokowisku. Wspomina o narkotykach i nielegalnym handlu. Porusza też temat spraw prawnych związanych z pieniędzmi.
Piosenka to autentyczny zapis wspomnień z dzieciństwa. Pokazuje doświadczenia i trudności bohatera. Intymna perspektywa pomaga słuchaczom lepiej zrozumieć jego historię.
Osobisty i emocjonalny przekaz
Utwór „w domach z betonu problem” PRO8L3M’a to osobiste dzieło o dzieciństwie artysty. Muzyk wahał się przed upublicznieniem intymnej historii. Ostatecznie zdecydował się, ceniąc autentyczny i emocjonalny przekaz w muzyce.
Celem było stworzenie intymnej atmosfery dla słuchacza. Utwór pozwala zanurzyć się w prezentowanych wspomnieniach. Towarzyszy mu poczucie nostalgii i melancholii.
PRO8L3M łączy osobiste doświadczenia z uniwersalnymi uczuciami. Tworzy autentyczny przekaz, który rezonuje z wieloma słuchaczami. Pozwala to nawiązać głębszą emocjonalną więź z tematami.
„Chciałem, aby słuchacze poczuli, że to moje prawdziwe historie, a nie wyimaginowane opowieści. To miało być coś głęboko osobistego, z czym każdy mógłby się do pewnego stopnia utożsamić.”
Utwór „w domach z betonu problem” to wciągające i poruszające doświadczenie. PRO8L3M pokazuje, że autentyczność w muzyce jest kluczowa. Dzięki niej tworzy głęboką, trwałą więź ze słuchaczami.
Flow i interpretacja dziecięca
PRO8L3M użył prostego rymu na 3,5 w procesie twórczym. Początkowo próbował naśladować głos dziecka, ale brzmiało to zbyt komicznie. Zamiast tego zastosował delikatną arytmię, sugerującą dziecko mówiące ustami dorosłego.
Ten zabieg wzmocnił emocjonalny przekaz i autentyzm wspomnień. Unikatowa interpretacja tekstu rezonuje z doświadczeniami słuchacza. Nawet drobne zmiany w warstwie wokalnej wpływają na flow i emocje.
PRO8L3M wyważył te elementy z wyczuciem. Stworzył intymny, a zarazem uniwersalny przekaz. Efekt jest kluczowy dla zrozumienia i autentyczności wspomnień.
Singiel | Gatunek | Opis |
---|---|---|
„Bad at All” – Coco O. | Smooth soul | Piosenka zyskała uznanie jako czerpiąca inspirację ze smooth soulowego nurtu lat 80. |
„Dancing Elephants” – Rochelle Jordan | R&B | Określany jako najbardziej wyrazisty singiel debiutanckiej płyty wokalistki. |
„Brown Shoulders” – McKinley Dixon ft. Ms. Jaylin Brown | Hip-hop/R&B | Cechuje surowizna i uliczne brzmienie. |
Twórcza interpretacja i umiejętne operowanie flow to kluczowe elementy utworu PRO8L3M-u. Pozwoliły one na stworzenie emocjonalnego dzieła z perspektywy dziecka. Dzięki temu przekaz stał się autentyczny i głęboko poruszający.
Proces powstawania utworu
Steez, producent duetu PRO8L3M, opowiada o spontanicznym tworzeniu bitu. Powstał on podczas sesji studyjnej, z użyciem analogowego automatu perkusyjnego. Ten wyjątkowy bit to jeden z ostatnich elementów albumu „Art Brut 2”.
W warstwie muzycznej dominują dźwięki syntezatorów z lat 80. To nawiązanie do inspiracji Martyny i Andrzeja Jakubowiczów. Ich styl mocno czerpie z muzyki tamtego okresu.
Bit stworzony w studio
Bit do „w domach z betonu problem” powstał spontanicznie, ale jest kluczowy dla całości. Jego analogowe brzmienie nadaje utworowi wyjątkowy klimat. Jednocześnie podkreśla muzyczne inspiracje wykonawców.
Parametr | Wartość |
---|---|
Typ bębna | Analogowy automat perkusyjny |
Pochodzenie brzmienia | Sesja studiowa |
Inspiracja | Muzyka lat 80. |
Część albumu | Art Brut 2 |
„Bit do utworu „w domach z betonu problem” powstał całkowicie spontanicznie w naszym studiu. Chcieliśmy nadać mu autentycznego, analogowego brzmienia, które jednocześnie nawiązywałoby do naszych muzycznych inspiracji z lat 80.”
– Steez, producent duetu PRO8L3M
Wniosek
Utwór „w domach z betonu problem” PRO8L3M’a to osobista i emocjonalna kompozycja. Opiera się na autentycznych wspomnieniach muzyka z dzieciństwa. Artysta wahał się, czy upublicznić tak intymną historię.
Ostatecznie zdecydował się podzielić swoimi przeżyciami z słuchaczami. Ceni bowiem autentyczny i poruszający przekaz w muzyce. Warstwa liryczna i muzyczna tworzą intymną atmosferę.
Słuchacz może zanurzyć się w prezentowanych emocjach i wspomnieniach. Utwór stanowi podsumowanie osobistych doświadczeń PRO8L3M’a. Przekaz jest niezwykle autentyczny i poruszający.
Kompozycja staje się uniwersalnym przekazem o emocjach kształtujących nasze życie. Artysta włożył wiele pracy w przekazanie autentycznych wspomnień. Efektem jest utwór, który potrafi głęboko poruszyć i zainspirować.